Prinsen, min son och en gammal historia

Lille Prinsen, min fina son och den nedersta bilden tagen här i somras med min första kamera som oxå varit min pappas. Kameran är cirka 70 år gammal. På min Flickr-sida t ex här finns mer att läsa om denna gamla kamera. Detta blir min Fototriss för Svartvitt 🙂

21 reaktioner på ”Prinsen, min son och en gammal historia

  1. Vilken snygg triss! Du har två fina porträtt och ett fantastiskt landskap! Gillar alla tre bilderna, så jag kan inte ta ut EN favorit!

  2. Snyggt! Den gamla kameran, läckert har du scannat bilden? Egentligen borde man använda de gamla analoga mera och scanna. Fina bilder Lotta!
    Ha en bra vecka!

  3. Tror minsann att du har en luttrad fotomodell där som så snällt ställer upp på porträttet – så bra det blev! Men favoriten är ändå sista bilden – härligt när gammal teknik fungerar så bra, ett tydligt bevis på att fotograferandet inte enbart har med kameran att göra …

  4. Härligt du kan använda den gamla kameran.. tänk om man sparat alla kamrer man haft o testat nu… bilden blev ju riktigt bra 🙂 Porträttet på din son gillar jag mycket 🙂

  5. Du tar verkligen fina bilder, alla på olika sätt.
    Solen i prinsens man, fint personligt porrträtt av sonen och oändlig åker 🙂

    Ha en fin vecka. // Lissen

  6. men oj så fascinerande att du fotograferar med din (och pappas) gamla kamera! Alla tre bilderna är så vackra,men jag faller handlöst för tredje bilden….spåret i sädesfältet som försvinner bort mot horisonten….vilket perspektiv!

  7. Fin triss i svart/vitt!!!
    Gillar ljuset i prinsens man. Snyggt porträtt på sonen.
    Och så bilden på åkern – ett härligt djup!!!
    Kul att en 70 år gammal kamera fungerar ännu!!

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!

