Ljung, ros och porslin

Inne på min fjärde fototriss och det är så roligt att ”gå på jakt” efter motiv tycker jag. Till rosa hittade jag under lördagen väldigt många, vilket kanske leder till att jag lägger upp fler rosa bilder längre fram. Hoppas att ni avnjuter denna triss med glädje i sinnet. Förrätten längst ner består av smörstekt baguetteskiva med chèvrekräm (chèvre+crème fraiche) och stekta päronskivor – mumsigt!

Vi fotograferar rosa för att uppmärksamma Cancerfondens Rosa Bandet Vi kan alla hjälpa till att samla in pengar till förmån för Cancerfonden ♥

27 reaktioner på ”Ljung, ros och porslin

  1. Vackert! Ljung är en stor favorit på hösten, den sprakar med sina färger och ger en ordentlig färgboost såhär på hösten. Jättefin triss!

  2. Härligt rosa triss. Ljungbilden har du lyckats så bra med, fantastisk skärpa. Det är svårt att hitta så fina bilder som ger den vackra blomman rättvisa.

  3. Väl arbetade fotoförberelelser inför fotograferingen. Anar att du fotad många bilder, med lite olika förutsättningar, till dess att du blivit nöjd. Ex ett par vattendroppar på rosen,
    Snygga bilder och snyggt trissat. Tack för kommentar.

    Ha de gott!
    Tore

    • Hej 🙂
      Jag fotograferar oftast ögonblicksbilder. Ett eller två foton med ibland olika bländare etc. Rosen stod ute i en rabatt och det kom några regnstänk medan vi var ute och promenerade

  4. Ja, du hittade ju det rosa, det symboliska. Nu är det tid för ljung! Gammalt skrock är ju att du aldrig får ta in ljung, det betyder dödsfall. Min kompis fnös o sa ”en liten förkylning kanske”! Men det rosa finns ju här precis som Helena ville!

  5. Till Pysselfarmor och Stare Ström – porslinet är inhandlat i södra Frankrike nära spanska gränsen. Inte handmålat men måste diskas för hand! Min favoritservis. Eftersom jag fick vara med igår på ”jakten” efter rosa, är det extra roligt se resultatet./Mom

  6. Jag hade kunnat fotografera min ROSA ljung oxså… tänkte inte på det. Satte ut ljung just igår på min balkong 🙂 Härliga bilder i ROSA precis som det ska va 🙂

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!

