Längs floden Tevere

Tevere januari 2014 A
Tevere januari 2014 genom grenar
Tevere bron Ponte V E 2
Tevere och broNär vi kom till Rom var det ljumt och lite mulet som på första bilden. På morgonen hemresedagen när vi gick längs Tevere förbi Castel Sant’Angelo sken solen och det var kanske ”bara” 11 grader i luften. Vackert med alla broarna tycker jag

3 reaktioner på ”Längs floden Tevere

  1. Ja där är verkligen så vackert. Jag hade inte handlingen i Tosca så klar för mig när vi gick där! Vi hade en magisk lördagskväll med I solisti dell’Opera i en kyrka, en och en halv timme fylld av de vackraste arior man kan tänka sig. Höjdpunkten var när tenoren sjöng ”E lucevan le stelle” ur Tosca 🙂

  2. castel Sant’Angelo är så vacker, från bron med Peterskyrkan lite till vänster i bakgrunden. Man kan se hur Tosca förtvivlat inser att hon lurats, Mario är död och hon kastar sig ner från taket. Min favoritopera!
    Fina bilder, du lyckas igen!

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!

